Tuesday, September 30, 2008

GRÀCIES PROFESSOR PER PARLAR A LA RÀDIO

Segons declaracions d'un il·lustre professor universitari- a quino cito perquè no s'el prejutgi d'entrada:
1) Cal avaluar la responsabilitat de Greenspan en la crisi actual. Baixar al 0% el tipus d'interès va servir per reactivar l'economia després de la bombolla .com però va generar la necessitat als bancs de buscar fonts d'ingressos.
2) Les hipoteques subprime no són en essència res de bo ni de dolent. Només una quantitat petita d'hipotques d'aquest tipus en acabat amb el conte banc expropia casa, pobre es queda al carrer. Hi ha molts casos on gent que mai hagués rebut un crèdit ha pogut comprar una casa. I pagar-la.
3) Recorda un vell proverbi de Chicago: Si vols entendre l'economia no miris la borsa.

2 comments:

  1. Em sembla saber de qui parles.
    No em sembla del tot malament el que diu.
    Ell s'oposa a la intervenció de l'Estat (si més no és conseqüent) Ara, és tant tremendament liberal que a vegades es passa. Esporàdicament estic d'acord amb alguna seva opinió.
    Hi ha un argument però que a mi em trontolla. Quan diu que els tipus d'interès van ser molt rebaixats llavors "es va generar la necessitat als bancs de buscar fonts d'ingressos". Jo vaig sentir les mateixes reflexions (crec) i semblava que els bancs pobrets es veiessin abocats a unes praxis molt arriscades i poc ètiques per culpa del dolentot del govern.... no sé, de bancs i banquers n'hi ha de tot tipus però també hi ha gent sense manies i hiperambiciosa, reconeguem-ho.

    ReplyDelete
  2. Qui regula ha de saber a qui regula. No es tracta d'un tema de bondat o maldat sinó dels límits de la llei

    ReplyDelete